Blogger Widgets

Δεν ήταν μονόδρομος η ταπείνωση και το 3ο μνημόνιο Δεν είμαστε ό,τι δηλώνουμε, αλλά ό,τι κάνουμε και ό,τι ψηφίζουμε (βίντεο) Δ. Κοδέλας: “Χρειαζόμαστε ένα κίνημα για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας” Συνέντευξη στο ΚΟΚΚΙΝΟ 105,5 Ζητώ συγγνώμη από τον ελληνικό λαό>

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

Σχετικά με την απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου

28/02/2013
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Ερώτηση προς τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων κατέθεσαν 6 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, μεταξύ των οποίων και ο βουλευτής Αργολίδας Δημήτρης Κοδέλας, σχετικά με την απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου του Νομού Ηλείας και τη λεηλασία τροχαίου υλικού.


Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Θέμα: «Απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου του Νομού Ηλείας και λεηλασία τροχαίου υλικού».

Από τον Ιανουάριο του 2011, στο πλαίσιο των περικοπών που επέβαλε η μνημονιακή πολιτική, ο ΟΣΕ έθεσε σε αναστολή τη λειτουργία του τμήματος Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα - Τρίπολη - Κόρινθος του μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου. Στο Νομό Ηλείας ανεστάλη η λειτουργία των σταθμών Βάρδας, Λεχαινών, Ανδραβίδας, Καβασίλων, Γαστούνης, Αμαλιάδας, Πύργου, Κρεστένων και Ζαχάρως, με εξαίρεση το τουριστικής σημασίας τμήμα Ολυμπίας - Πύργου - Κατακόλου. Στο Νομό Αχαΐας είναι κλειστά τα τμήματα από Άγιο Βασίλειο μέχρι Κιάτο και από Αγ. Ανδρέα Πάτρας μέχρι Πύργο, λειτουργεί δηλαδή μόνο ο Προαστιακός Πατρών. Στο νομό Κορινθίας λειτουργεί μόνο ο προαστιακός από Αθήνα μέχρι Κιάτο και το τουριστικής σημασίας τμήμα Διακοφτού- Καλαβρύτων. Η απόφαση για την αναστολή λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοπονηνησου ελήφθη ενώ ολοκληρωνόταν μια σημαντική προσπάθεια αναβάθμισής του.

Η συνεχιζόμενη παραμονή του εν λόγω σιδηροδρομικού δικτύου σε αναστολή κυκλοφορίας οδήγησε σε πλήρη απαξίωση τις επενδύσεις που έγιναν με κονδύλια από το Γ΄ ΚΠΣ και εθνικούς πόρους, η δε εγκατάλειψή του παράλληλα με την έλλειψη φύλαξης δημιούργησε τις ιδανικές συνθήκες για λεηλασίες, βανδαλισμούς, κλοπές τροχαίου υλικού και πάσης φύσεως φθορές.
Η λεηλασία σιδηροδρομικού υλικού που άρχισε μετά την εγκατάλειψη του δικτύου είναι πρωτοφανής. Πρώτα κλάπηκαν μπαταρίες από τα συστήματα φύλαξης των ισόπεδων διαβάσεων και ακολούθησαν κλοπές σιδηροτροχιών, καλωδίων και θυρών των συρμών, ενώ έμεινε ξεχασμένο στα χωράφια το προς εκποίηση τροχαίο υλικό, εύκολη λεία για τους θηρευτές μετάλλου.
Αποκορύφωμα της λεηλασίας αυτής, η τεράστια σε όγκο κλοπή στο υλικό που ήταν σταθμευμένο στο Καρδιακαύτι της Ηλείας. Τα τρένα μεταξύ του Καρδιακαυτίου και του Βαρθολομιού, στη σιδηροδρομική γραμμή Καβασίλων - Κυλλήνης, εγκαταλείφθηκαν στην τύχη τους, ενώ ο ΟΣΕ αποφάσισε να μετατρέψει το σημείο αυτό σε νεκροταφείο τροχαίου υλικού. Εκεί υπάρχουν επιβατάμαξες (Α' και Β' θέσης), σκευοφόροι και, κυρίως, αυτοκινητάμαξες GANZ MAVAG κατασκευής 1985. Στο ίδιο σημείο βρίσκονταν και έξι ντιζελομηχανές MITSUBISHI, οι οποίες σιγά σιγά τεμαχίστηκαν και μεταφέρθηκαν παράνομα προς πώληση σιδήρου (σημειωτέον ότι οι αυτοκινητάμαξες αυτές ήταν ακόμα λειτουργικές προτού αφεθούν εκεί).
Παρόμοια φαινόμενα παρατηρούνται σε ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου (για παράδειγμα, λεηλασία σιδηροτροχιών και στρωτήρων στο σταθμό Τρίπολης και σε περιοχές της Αχαΐας).

Κατόπιν αυτών και:

  • Επειδή η παύση λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της Ηλείας, ενός νομού που έχει ήδη πληγεί από δύο μεγάλες καταστροφές (τις πυρκαγιές του 2007 και το σεισμό του 2008), σε συνδυασμό με τη ματαίωση της κατασκευής του τμήματος Πάτρα - Τσακώνα της Ολυμπίας Οδού, οδηγεί σε οικονομικό μαρασμό την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής.
  • Επειδή η παύση λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνας- Πάτρας έχει αποκόψει σιδηροδρομικά το μεγαλύτερο δυτικό λιμάνι της χώρας με την πρωτεύουσα και την υπόλοιπη Ελλάδα, με σημαντικότατες συνέπειες για την εμπορική και τουριστική ανάπτυξη της Αχαΐας
  • Επειδή η απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου και οι λεηλασίες τροχαίου υλικού επιδεινώνονται σε καθημερινό επίπεδο.
  • Επειδή ένα τόσο σημαντικό μέσο μεταφοράς, που μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά την ανάπτυξη της Πελοποννήσου, οδεύει στην ολοκληρωτική καταστροφή.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Προτίθεται να υποστηρίξει την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στο τμήμα Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα - Τρίπολη - Κόρινθος του μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου, και φυσικά στο τμήμα του Νομού Ηλείας ώστε να δοθεί ώθηση στην ανάπτυξη της περιοχής;

  1. Σε τι ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να πάψει η απαξίωση και η ολοκληρωτική καταστροφή του σιδηροδρομικού δικτύου Ηλείας αλλά και της Πελοποννήσου γενικά;





Οι ερωτώντες Βουλευτές

Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη

Βασίλης Χατζηλάμπρου

Κώστας Ζαχαριάς

Θανάσης Πετράκος

Μαρία Κανελλοπούλου

Δημήτρης Κοδέλας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.