Blogger Widgets

Δεν ήταν μονόδρομος η ταπείνωση και το 3ο μνημόνιο Δεν είμαστε ό,τι δηλώνουμε, αλλά ό,τι κάνουμε και ό,τι ψηφίζουμε (βίντεο) Δ. Κοδέλας: “Χρειαζόμαστε ένα κίνημα για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας” Συνέντευξη στο ΚΟΚΚΙΝΟ 105,5 Ζητώ συγγνώμη από τον ελληνικό λαό>

Παρασκευή, 8 Μαρτίου 2013

Τοποθέτηση στο σ/ν για τις επενδύσεις

Ο Βουλευτής Αργολίδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ συμμετείχε την Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013 σε συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, παρουσία του κ. Σ. Καλογιάννη Αναπληρωτή Υπουργού και του κ. Π. Μηταράκη, Υφυπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με θέμα τη συνέχιση επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων: «Διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις και άλλες διατάξεις».
Στην τοποθέτησή του ο Δ. Κοδέλας αναφέρθηκε στην έλλειψη ενός σχεδίου παραγωγικής ανασυγκρότησης του τόπου και στη συνέχεια του ίδιου χρεοκοπημένου μοντέλου ανάπτυξης, στη γραφειοκρατία, στη σύνδεση των επενδύσεων με τις θέσεις εργασίας, στα γεγονότα στην Χαλκιδική και στη σχέση των επενδύσεων με τις τοπικές κοινωνίες, στις ΑΠΕ και στην κατάργηση των περιορισμών για επενδύσεις σε γη υψηλής παραγωγικότητας.

Ακολουθεί ολόκληρη η τοποθέτηση:

Ευχαριστώ κ. Πρόεδρε. Θα αναφερθώ σε τέσσερα σημεία, κάποια είναι πιο γενικά και στο τέλος κάποια πιο ειδικά επί των άρθρων. Νομίζω ότι ο καθένας καταλαβαίνει ότι το σχέδιο νόμου αυτό, η πρόταση αυτή του αναπτυξιακού, κινείται στις ίδιες ράγες που κινούνταν το μοντέλο ανάπτυξης τα τελευταία αρκετά χρόνια. Δηλαδή, δεν έχει να προσθέσει μια τομή, μια αλλαγή, σε σχέση με αυτό. Με αυτή την έννοια, αν εκτιμάμε, εμείς τουλάχιστον το εκτιμάμε, ότι ήταν χρεοκοπημένο το μοντέλο αυτό ανάπτυξης, τότε σημαίνει ότι συνεχίζουμε ακριβώς στον ίδιο δρόμο που μας οδήγησε στα αδιέξοδα τα σημερινά. Εν ολίγοις, απουσιάζει ένα σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης του τόπου, όπου εκεί θα έμπαιναν και οι ιεραρχήσεις, που δεν υπάρχουν στο παρόν σχέδιο νόμου και πραγματικά προτεραιότητες τέτοιες που να έχουν μια συγκεκριμένη κατεύθυνση και να θέλουν να πάνε κάπου τα πράγματα.
Αναφέρετε ότι είναι το σοβαρότερο εμπόδιο η γραφειοκρατία και το κράτος και εδώ πράγματι οι ρυθμοί θα μπορούσαν να είναι αρκετά διαφορετικοί και να λειτουργεί διαφορετικά ο κρατικός μηχανισμός, και το μόνο που επιδιώκει κατά τη γνώμη μου να κάνει αυτό το σχέδιο νόμου είναι να επιταχύνει τις διαδικασίες και παράλληλα να περιορίσει τους ελέγχους στους επίδοξους επενδυτές. Όμως εδώ υπάρχει ένα ερώτημα που απασχολεί όχι τους επενδυτές που θα κάνουν στρατηγικές επενδύσεις, που θα ενταχθούν σ' αυτό το νόμο, αλλά αφορά την συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων, των υπολοίπων επιχειρήσεων και αναφέρομαι περισσότερο στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που θα συνεχίσουν να είναι μπλεγμένες σε αυτόν τον κυκεώνα γραφειοκρατίας ο οποίος υπάρχει. Και εδώ χρειάζεται και να δούμε και ευθύνες συγκεκριμένες και τρόπους αντιμετώπισης.
Να πω ένα παράδειγμα, η αποψίλωση των υπηρεσιών θεωρείτε και εκτιμάτε ότι βοηθάει στην επιτάχυνση των διαδικασιών αδειοδοτήσεων και ελέγχων; Και ειδικά σήμερα υπάρχει και το εξής τραγικό. Με τη νομοθεσία που ψηφίσατε για την αργία, όπως θα γνωρίζετε οι περισσότεροι, και δυστυχώς όχι όπως ψευδώς υποστηρίζουν τα μέσα ενημέρωσης, τίθενται σε αργία όσοι διώκονται για οποιοδήποτε αδίκημα, υπηρεσιακό ή όχι, δηλαδή βρίσκονται εκτός εργασίας, δηλαδή δεν συνεισφέρουν στην υπηρεσία στην οποία βρίσκονται μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεσή τους και εφόσον αθωωθούν να επιστρέψουν και πάλι στην υπηρεσία.
Μιλάμε για αρκετές χιλιάδες εργαζομένων σε κρίσιμες υπηρεσίες που έχουν να κάνουν με αδειοδοτήσεις και με έργα που γίνονται, που πραγματικά αποψιλώνονται και δεν μπορεί προχωρήσει τίποτα. Δηλαδή μια καθαρά αντιαναπτυξιακή πολιτική πέρα του άδικου και του τραγικού που έχει όλη αυτή η επιλογή που έχετε κάνει. Με αυτή την έννοια, η αποψίλωση στο δημόσιο τομέα, οι διαθεσιμότητες, οι απολύσεις, η αργία, η μη αναπλήρωση όσων απολύονται, καταλαβαίνετε ότι δημιουργούν μια τεράστια δυσκολία να προχωρήσει η οποιαδήποτε νόμιμη διαδικασία με ρυθμούς πολύ καλύτερους από τους σημερινούς.
Δεύτερο ζήτημα. Συχνά προσπαθούμε να βρούμε πόσες δεκαετίες πίσω μας γυρίζουν οι πολιτικές της κυβέρνησης. Ο Εισηγητής της Ν.Δ. μας έβαλε ένα ορόσημο, 1953, δηλαδή περίπου 60 χρόνια πίσω. Μάλλον επιστρέφουμε σε ένα καθεστώς αποικιοκρατίας, γιατί το νομοθετικό διάταγμα στο οποίο αναφέρθηκε για δεύτερη φορά, είχε αναφερθεί και στην προηγούμενη συζήτηση, είναι ένα νομοθετικό διάταγμα πλήρους προστασίας και ασυλίας των επενδυτών που έρχονται στη χώρα μας.
Μάλιστα, επισημάνθηκε και από τον ίδιο, ότι για να μην υπάρχουν προβλήματα με κάποια επόμενη κυβέρνηση που μπορεί να θέλει να αλλάξει κάτι, θα δεσμευθούν από τώρα οι επόμενες κυβερνήσεις ότι το καθεστώς στο οποίο θα επενδύσει οποιοσδήποτε επενδυτής σήμερα θα ισχύει εφάπαξ. Νομίζω καταλαβαίνετε ότι εκτός από αποικιοκρατικό είναι και άδικο, έχει να κάνει με άνιση μεταχείριση όλων των επιχειρήσεων στη χώρα μας και είναι μια αντίληψη που έρχεται από τα παλιά, από περιόδους όπου το ξένο κεφάλαιο και η αποικιοκρατία είχε βάση και δυστυχώς φαίνεται να επιστρέφει. Θα ήθελα να το αντιστρέψω υπό μια έννοια, ρωτώντας εάν θα μπορούσαμε να κάνουμε μία τέτοια συμφωνία για τους μισθούς των εργαζομένων; Δηλαδή, ο προ διετίας κατώτατος μισθός να ισχύσει για πέντε χρόνια, ανεξαρτήτως οικονομικών, γεωπολιτικών, εθνικών, κοινωνικών συνθηκών. Όπως καταλαβαίνετε, το μόνο για το οποίο κάποιοι ενδιαφέρονται είναι να διασφαλίσουν τις επενδύσεις κάποιων.
Ο κ. Υπουργός ανέφερε το θέμα της ανεργίας, που καθιστά υπερεπείγον το να γίνουν επενδύσεις στη χώρα. Γενικά, δεν θα διαφωνήσω. Χρειάζονται επενδύσεις διαφόρων ειδών, τύπων και μορφών, έτσι ώστε να επιδιώξουμε τη μείωση αυτού του εκρηκτικού προβλήματος. Όμως, εάν κάπου αυτό το νομοσχέδιο δίνει λιγότερη έμφαση είναι στη σύνδεση των επενδύσεων με τις θέσεις εργασίας και εδώ γεννάται το ερώτημα, εάν θέλετε αυτός ο σκοπός να εξυπηρετηθεί μέσα από αυτό το σχέδιο νόμου ή θέλετε να εξυπηρετήσετε άλλα συμφέροντα και καταστάσεις. Για παράδειγμα, σε μία από τις επενδύσεις που αναφέρονται στο σχέδιο νόμου δίνετε 15 εκατομμύρια ευρώ για να δημιουργηθούν 98 θέσεις εργασίας, δηλαδή δίνετε τα μισά χρήματα από την επιστροφή του φόρου που περικόψατε από τους αγρότες, από τα 30 εκατομμύρια ευρώ δίνετε τα μισά, για να επιδοτήσετε μια επένδυση που περιλαμβάνει δύο πισίνες ανά οικισμό και η οποία στο τέλος θα έχει όφελος 98 άμεσες θέσεις εργασίας. Τι είδους θέσεις εργασίας είναι; Είναι εποχιακές θέσεις εργασίας; Υποαπασχολούμενοι; Εργάζονται δίωρα; Εργάζονται διήμερα;
Εάν δούμε αυτό παράλληλα με τις φοροαπαλλαγές, καταλαβαίνουμε ότι μιλάμε για επενδύσεις που απασχολούν πολύ μικρό αριθμό εργαζομένων, δεν διασφαλίζονται οι συνθήκες εργασίας των εργαζομένων, επιδιώκουν μια ιδιαίτερη φορο-ασυλία και φοροαπαλλαγή, που σημαίνει ότι ακόμα και το κράτος δεν εξασφαλίζει έσοδα από αυτές τις επιχειρήσεις. Παράλληλα, δεν περιλαμβάνεται πουθενά οποιαδήποτε σχέση και συζήτηση για τη διαμόρφωση αυτού του σχεδιασμού, με τις τοπικές κοινωνίες. Θα ήθελα να αναφερθώ ειδικά στο παράδειγμα της Χαλκιδικής. Αναφέρομαι σε αυτό το ζήτημα ακριβώς γιατί σήμερα στη Χαλκιδική έχει ενταθεί και κλιμακωθεί ένα καθεστώς τρομοκρατίας για μια επένδυση. Έχουμε μια κατάσταση στρατοκρατούμενη, όπου έχουν καταργηθεί μια σειρά δικαιωμάτων. Σήμερα έπεσαν δακρυγόνα σε σχολεία, υπάρχει τραυματίας μαθητής. Εάν νομίζετε και εάν εκτιμάτε ότι υπάρχουν επενδύσεις που μπορούν να προχωρήσουν και να υλοποιηθούν σε μια τέτοια σχέση για τις τοπικές κοινωνίες, τότε πραγματικά νομίζω ότι έχουμε πραγματικά διαφορετικά πράγματα στο μυαλό μας.
Θέλω να αναφερθώ στη γη υψηλής παραγωγικότητας, όπου πλέον θα μπορούν να γίνονται στρατηγικού τύπου επενδύσεις, χωρίς να μπαίνει το παραμικρό πλαφόν. Έχετε κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό σας; Έχετε συγκεκριμένες επενδύσεις; Τι αφορούν αυτές οι επενδύσεις; Ήδη σε πολλούς νομούς της Πελοποννήσου έχουν ξεκινήσει να φτιάχνονται φωτοβολταϊκά πάρκα εκριζώνοντας και εκχερσώνοντας καλλιεργήσιμες εκτάσεις. Σύμφωνα με τις συνθήκες που υπάρχουν στην χώρα μας, πρέπει να στηριχθεί η πρωτογενής παραγωγή. Πρέπει να αυξήσουμε την παραγωγή μας και έτσι αυτό δεν είναι λογικό. Θα ήθελα να ξέρω εάν γύρω από αυτό έχετε έρθει σε συνεννόηση με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και τι γνώμη υπάρχει από εκεί.
Το δεύτερο θέμα αφορά στις άδειες κατά παρέκκλιση και γενικά την παράκαμψη ελέγχων. Υπάρχει μια άποψη που έχει εκφραστεί από τους αρχαιολόγους και πιστεύω ότι θα την έχετε υπόψη σας, σε σχέση με διαδικασίες που ουσιαστικά παρακάμπτουν ουσιαστικούς ελέγχους.
Το τρίτο θέμα αφορά στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Είπατε να τοποθετηθούμε σχετικά με το αν είμαστε υπέρ ή κατά. Να το αντιστρέψω το ερώτημα: Έτσι όπως αναπτύχθηκαν, άναρχα και ασύδοτα, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας τα τελευταία χρόνια, θεωρείτε ότι καλώς έγινε; Έχετε να μας δώσετε κάποια στοιχεία για τις βιομηχανικές ΑΠΕ; Τι σχέση κόστους-οφέλους υπάρχει; Τι χρήματα έχουν έρθει στη χώρα και τι χρήματα φεύγουν από τη χώρα; Πόσοι εργαζόμενοι έχουν απασχοληθεί και απασχολούνται σε αυτές τις επενδύσεις, σε σχέση με το κόστος αυτών των επενδύσεων; Τα πάνελ που χρησιμοποιούνται φτιάχνονται εδώ ή έρχονται από άλλες χώρες; Θα θέλαμε να έχουμε μια συνολική εικόνα σχετικά με το ποιος βγαίνει κερδισμένος και τι όφελος έχει ο έλληνας εργαζόμενος, η ελληνική κοινωνία, η ελληνική οικονομία από αυτό. Δεν θέλω να είμαι καταγγελτικός ενάντια σε κάθε μορφή ανάπτυξης των ΑΠΕ, αλλά υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι να αναπτυχθούν οι ΑΠΕ που να είναι προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και όχι προς όφελος συγκεκριμένων εργολάβων της εγχώριας διαπλοκής, αλλά και πολυεθνικών που αξιοποιούν τα συγκεκριμένα προνόμια που έχουν αυτού του τύπου οι επενδύσεις.
Στο άρθρο 20, στην παράγραφο 17 αναφέρεστε στην επιδότηση μεταλλείων. Υπάρχουν κάποιες επενδύσεις συγκεκριμένου τύπου, που έχετε στο μυαλό σας; Συνδέεται αυτό με πιθανές ενισχύσεις σε επενδύσεις εξόρυξης χρυσού και χαλκού; Εάν ισχύει κάτι τέτοιο το πράγμα παίρνει άλλες σκανδαλώδεις διαστάσεις. Δεν υπάρχει μερίδιο στα δικαιώματα εκμετάλλευσης αυτών των κοιτασμάτων, ήδη έχουν παραχωρηθεί με σκανδαλώδεις τρόπους από το ελληνικό δημόσιο σε ενδιάμεσους εργολάβους που τα μεταπώλησαν. Το μόνο κέρδος, που διατυπώνεται και από υπευθύνους της κυβέρνησης, είναι η φορολογία των εργαζομένων. Προτίθεστε να δώσετε και άλλου τύπου ενισχύσεις μέσα από αυτή τη ρύθμιση; Ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.