Blogger Widgets

Δεν ήταν μονόδρομος η ταπείνωση και το 3ο μνημόνιο Δεν είμαστε ό,τι δηλώνουμε, αλλά ό,τι κάνουμε και ό,τι ψηφίζουμε (βίντεο) Δ. Κοδέλας: “Χρειαζόμαστε ένα κίνημα για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας” Συνέντευξη στο ΚΟΚΚΙΝΟ 105,5 Ζητώ συγγνώμη από τον ελληνικό λαό>

Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

Δ. Κοδέλας: Yπερψηφίζουμε τον αγώνα για μια Ελλάδα πραγματικά της παραγωγής και της δημιουργίας

Η Τοποθέτηση του Εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή Αργολίδας Δημήτρη Κοδέλα στη συζήτηση για το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στην Ολομέλεια της Βουλής την Τετάρτη 15/01/2014.

Δ. Κοδέλας: “Καταψηφίζουμε το νομοσχέδιο και υπερψηφίζουμε τον αγώνα για μια Ελλάδα πραγματικά της παραγωγής και της δημιουργίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της δημοκρατίας


Κύριε Υπουργέ, παρ’ ότι συζητάμε το πρώτο σχέδιο νόμου που φέρνει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, δεν είναι η πρώτη νομοθετική πρωτοβουλία που αφορά τους αγρότες και την αγροτική οικονομία που περνά απ’ αυτήν εδώ τη Βουλή.

Έχει προηγηθεί η ψήφιση του ν. 4093/2012, με τον οποίο η Κυβέρνηση κατήργησε τα δώρα στις συντάξεις του ΟΓΑ, μείωσε τις επιστροφές ΦΠΑ και Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης Πετρελαίου, επέβαλε χαράτσι επί των ακαθάριστων εσόδων στους αγρότες που σας πίστεψαν και έπεσαν στην παγίδα των φωτοβολταϊκών, συνολικές επιβαρύνσεις που ξεπέρασαν το ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Και μαζί και με άλλα μέτρα που πήρατε, ουσιαστικά επιβαρύνθηκαν οι αγρότες και η αγροτική οικονομία, περίπου με δύο δισεκατομμύρια ευρώ, δηλαδή περίπου με όσο είναι το ποσό των άμεσων ενισχύσεων που έρχονται στη χώρα μας.
Δηλαδή, ό,τι λεφτά έρχονται τα παίρνετε πάλι πίσω, για να ικανοποιήσετε τις ανάγκες του χρέους, των δανειστών κ.λπ.
Επίσης, είχαμε την ψήφιση του ν. 4110/2013 με τον οποίο άλλαξε ο τρόπος φορολόγησης των αγροτών, ένα ζήτημα που έχει οδηγήσει σε μεγάλο αναβρασμό τους αγρότες αυτές τις ημέρες. Με αυτόν το νόμο παίρνετε 13% από το πρώτο ευρώ που θα βγάλει για να ζήσει την οικογένειά του ο αγρότης και για να ξανακαλλιεργήσει.
Επιβάλλετε έναν οριζόντιο φόρο χωρίς καμία προοδευτικότητα. Επιδεικνύετε έναν άκρατο κυνισμό και αναλγησία στον τρόπο υλοποίησης του νέου συστήματος φορολόγησης. Ενώ έχει ψηφισθεί αυτός ο νόμος εδώ και ένα χρόνο, μόλις στις 31 Δεκεμβρίου ο ανεκδιήγητος Θεοχάρης εξέδωσε μια εγκύκλιο, που ακόμη και με αυτήν αγρότες, λογιστές, φοροτεχνικοί ήταν σε έναν πανικό, αφού δεν ξεκαθάριζε τίποτε από τα βασικά κεντρικά κρίσιμα για το θέμα. Σχεδόν την ημέρα που έληγε η προθεσμία αποφασίσατε παράταση και ενώ το μέτρο ισχύει ήδη από 1.1.2014 στο εμπόριο αγροτικών προϊόντων, ακόμη και σήμερα κάνετε συσκέψεις για να δείτε πώς θα εφαρμοστεί. Έχετε την ψευδαίσθηση ακόμη και έτσι ότι αγρότες και κτηνοτρόφοι κατά χιλιάδες θα προλάβουν μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου να προσαρμοστούν σ’ αυτόν το νόμο; Πιστεύετε, ακόμη, ότι οι υποστελεχωμένες εφορίες και τα μέρη όπου τις κλείσατε θα μπορέσουν να ανταποκριθούν;
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, το νέο φορολογικό, προστιθέμενο σε όλες τις άλλες επιβαρύνσεις, μάλλον θα αποτελέσει το κύκνειο άσμα για τη γεωργία, εφόσον προχωρήσει, εκτός και αν αποτελέσει τελικά το κύκνειο άσμα της Κυβέρνησης, κάτι το οποίο ευχόμαστε.
Επίσης, μια άλλη πρωτοβουλία που υπήρξε στον αγροτικό χώρο ήταν η σκανδαλώδης εκποίηση της Αγροτικής Τράπεζας, που σήμανε και την εκχώρηση της αγροτικής χρηματοπιστωτικής πολιτικής στην Τράπεζα Πειραιώς. Έρχεστε, μάλιστα, σήμερα και δεν μας φέρνετε ούτε καν εκείνη τη ρύθμιση για τα αγροτικά δάνεια και ειδικά για αυτά που βρίσκονται στον εκκαθαριστή, ο οποίος στέλνει τα δάνεια σε εισπρακτικές εταιρείες και απειλούνται παραγωγοί άμεσα με κατασχέσεις της γης τους. Και αυτά, τη στιγμή που έχει βουίξει ο τόπος από τα σκάνδαλα στον τραπεζικό χώρο, από τα θαλασσοδάνεια σε υμετέρους, για να εξυπηρετηθεί ένα φαύλο και σάπιο σύστημα διαπλοκής.
Σ’ αυτό το κάδρο, βέβαια, υπάρχουν και «εντιμότατοι» επιχειρηματίες που χαιρετίστηκαν από τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του τόπου, τύπου Λαυρεντιάδη, που μπήκαν και στον αγροτικό χώρο με πανηγυρισμούς, ευλογίες κ.λπ., που πήραν αντί πινακίου φακής σημαντικές βιομηχανίες, όπως η Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων και αυτή τη στιγμή βρίσκονται μεταξύ Κορυδαλλού και δικαστηρίων.
Με τροπολογία που καταθέσαμε ζητάμε την απαγόρευση μεταβίβασης σε ξένα funds-κοράκια που καραδοκούν, για να αρπάξουν την πολύτιμη ελληνική αγροτική γη των αγροτικών δανείων, αντίστοιχη της τροπολογίας που είχε καταθέσει η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ για τα στεγαστικά δάνεια των Ελλήνων πολιτών.
Επιπλέον, απαιτείται μια βιώσιμη και μη επαχθής για τους αγρότες ρύθμιση όλων των δανείων τους, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τη μείωση του αγροτικού τους εισοδήματος στα χρόνια της κρίσης και των μνημονίων, αντίστοιχη αυτής που έχουμε προτείνει και για τις υπόλοιπες κατηγορίες δανείων και δανειοληπτών που αδυνατούν λόγω της ακραίας ύφεσης να αποπληρώσουν αυτά τα δάνεια.
Όλα αυτά τα αρνείστε, παρ’ όλο που πακτωλός δισεκατομμυρίων έχει χρεωθεί στον ελληνικό λαό και πήγαν στις τράπεζες, για να κρατηθούν εν ζωή.
Επίσης, μια άλλη πρωτοβουλία ήταν η εκποίηση της ΔΩΔΩΝΗΣ και των άλλων συνεταιριστικών επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα από την αρχή της ιδιωτικοποίησης, από τους πρώτους μήνες ιδιωτικοποίησής τους, να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις πληρωμές των παραγωγών, καθώς και μείωση των τιμών παραγωγού. Αφαιρέσατε άλλο ένα εργαλείο που προστάτευε -ειδικά η ΔΩΔΩΝΗ- τους κτηνοτρόφους από τα καρτέλ στο χώρο και το εκχωρήσατε ακόμη κι αυτό.
Επίσης, ψηφίσατε και κάτι άλλο. Ψηφίσατε τον ενιαίο φόρο ακινήτων με τον οποίο μονιμοποιήθηκε το προσωρινό, κατά τα άλλα, χαράτσι που πληρώναμε μέσω της ΔΕΗ και ο αγρότης πλέον πρέπει να πληρώνει φόρο για το σπίτι του, φόρο για το χωράφι του και πάλι φόρο με βάση αυτόν τον άδικο φορολογικό νόμο που φέρατε και υλοποιείτε αυτές τις ημέρες.

Όλα αυτά συνιστούν προσπάθεια δήμευσης της αγροτικής περιουσίας και της αγροτικής γης και οδηγούν σε κατάρρευση τον αγροτικό τομέα.
Επιπλέον, τον τελευταίο ενάμιση χρόνο που είστε στην Κυβέρνηση, είχαμε και κάτι άλλο πέρα από τις δικές σας νομοθετικές πρωτοβουλίες, είχαμε τις κινητοποιήσεις των αγροτών πριν από περίπου έναν χρόνο. Για τις κινητοποιήσεις αυτές, ακόμα κι εσείς είπατε γενικώς ότι ήταν δίκαια τα αιτήματά τους και δεσμευτήκατε για κάποια πράγματα τότε, πριν από έναν χρόνο.
Θέλω να θυμίσω ότι δεσμευθήκατε για ρύθμιση των κόκκινων δανείων, που όπως ανέφερα έναν χρόνο μετά δεν έχει ακόμα έρθει στην ελληνική Βουλή.
Δεσμευθήκατε για νυχτερινό αγροτικό τιμολόγιο, ανεπαρκές και αυτό. Ωστόσο, όχι απλά δεν είδαμε νυχτερινό αγροτικό τιμολόγιο στο ρεύμα, αλλά είδαμε νέες αυξήσεις και περιμένουμε και άλλες αυξήσεις τον Μάρτη, σύμφωνα με αυτά που έχουν δημοσιοποιηθεί από τη ΔΕΗ και τη ΡΑΕ, μετατρέποντας έτσι τη χώρα μας στη χώρα με το υψηλότερο κόστος παραγωγής σε όλη την Ευρώπη.
Επίσης, δεσμευθήκατε τότε -και ο Πρωθυπουργός προσωπικά- για να ρυθμιστεί το θέμα της συνταξιοδότησης των αγροτών, γεννημένων τα έτη 1948 και 1949, οι οποίοι βρίσκονταν κοντά στη σύνταξη λίγο πριν την εφαρμογή του μνημονιακού νόμου 4093/2012 που πήγε τη σύνταξη από τα 65 στα 67 χρόνια. Ούτε αυτήν έχετε φέρει. Καταθέσαμε τροπολογία γι’ αυτό το θέμα, για να ικανοποιηθεί αυτό το πραγματικά δίκαιο αίτημα αυτών των ανθρώπων.
Επιπλέον, καταθέσαμε και μια τροπολογία για να σταματήσουν να σύρονται στα δικαστήρια οι αγρότες που βγήκαν στους δρόμους, που τότε λέγατε ότι είναι δίκαια τα αιτήματά τους, αλλά παρ’ όλα αυτά σήμερα κυνηγιούνται και απειλούνται με δικαστήρια για το αξιόποινο των πράξεών τους. Νομίζω ότι είναι στοιχειώδες το να δεχθείτε και αυτή την τροπολογία και πραγματικά να σταματήσει αυτή η άδικη ταλαιπωρία και το κυνήγι αυτών των ανθρώπων.
Εμείς έχουμε να πούμε στους αγρότες κυρίως τα εξής: Να ξεσηκωθούν και όχι μόνο να ξεσηκωθούν αλλά κυρίως να οργανωθούν, γιατί όλοι οι άλλοι είναι οργανωμένοι, γιατί έχουν την τρόικα να μπαινοβγαίνει στα υπουργεία και δυστυχώς πρόθυμους Βουλευτές να ψηφίζουν ό,τι τους λένε. Να οργανωθούν για να υπερασπίσουν όχι μόνο το εισόδημά τους και την επιβίωσή τους αλλά και για να κρατηθεί ζωντανή η παραγωγή αυτής της χώρας και άρα το δικαίωμά της να υπάρχει και να έχει αξιοπρέπεια, μαζί με την υπόλοιπη κοινωνία, μαζί με τους ανέργους, μαζί με τους νέους επιστήμονες, για να υπάρξει ένα κίνημα και ένα σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση του τόπου, χωρίς εσάς βέβαια, χωρίς τα μνημόνια, χωρίς τις τρόικες.

Αναφέρομαι συνοπτικά στο νομοσχέδιο για το οποίο κάναμε εκτενείς παρεμβάσεις στις συνεδριάσεις της Επιτροπής. Το πρώτο του σκέλος αφορά την ενοποίηση του κυρωτικού συστήματος για τρόφιμα και ζωοτροφές, για την υγεία και την προστασία των ζώων, για τη διαχείριση ζωικών υποπροϊόντων και παραγώγων των προϊόντων αυτών. Ενώ η σκέψη ενοποίησης του κυρωτικού συστήματος για τρόφιμα, ζωοτροφές και υγεία των ζώων είναι σωστή, από την άλλη το συμμάζεμα που κάνετε έχει συγκεκριμένα όρια και θα κριθεί μάλλον αναποτελεσματικό, αφού, πρώτον, αναπαράγει ένα πλαίσιο με επικαλυπτόμενες αρμοδιότητες και, δεύτερον, η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων δεν έχει να κομίσει κάτι καινούριο. Αντίθετα, ο καθορισμός τους από προϊσταμένους ή από αιρετούς ή από πολιτικά πρόσωπα δεν εξασφαλίζει την αντικειμενικότητα και την ακεραιότητά τους. Επιπλέον, το μεγάλο εύρος προστίμων, χωρίς κριτήρια διαβάθμισης, κάνει το σύστημα υποκειμενικό και επιδεκτικό κάθε λογής πιέσεων.
Θα ήθελα όμως, με αφορμή το θέμα των τροφίμων, να αναφερθώ σε δύο ζητήματα, από τα οποία το πρώτο αφορά ειδικά τα τρόφιμα. Το ζήτημα των τροφίμων για εμάς δεν είναι ένα θέμα μόνο τυπικής ασφάλειας του καταναλωτή ή και μη παραπλάνησής του. Δεν αφορά κάποιους ελέγχους και κάποια πρόστιμα μόνο. Αφορά ευρύτερα την ύπαρξη μιας διατροφικής πολιτικής, με στόχο την προαγωγή της υγιεινής και της ποιότητας διατροφής των Ελλήνων πολιτών.
Διότι συχνά μιλάμε για παραγωγικό μοντέλο και διαφωνούμε σε αυτό, αλλά πόσο συχνά μιλάμε για καταναλωτικό ή για διατροφικό μοντέλο; Και στο δεύτερο, η βαθμολογία της Κυβέρνησης είναι κάτω από τη βάση. Για παράδειγμα, για ποια ποιότητα διατροφής μπορούμε να μιλάμε όταν νομοθετήσατε την κατανάλωση ληγμένων προϊόντων, όταν Υπουργοί και Υφυπουργοί εκθείαζαν μελέτες, όπως αυτή του ΟΟΣΑ, που αφορούσε την επιμήκυνση της διάρκειας ζωής του φρέσκου γάλακτος ή ακόμα πρότεινε και μείγματα ελαιολάδου με φυτικής προέλευσης, χαμηλότερης προφανώς διατροφικής αξίας; Για το δεύτερο δεν έχετε τοποθετηθεί ως Υπουργείο. Θα ήταν χρήσιμη η τοποθέτησή σας.
Επίσης, για ποια διατροφική πολιτική να μιλήσουμε, όταν χιλιάδες οικογένειες και παιδιά υποσιτίζονται και όταν στις λαϊκές πηγαίνουν οι άνθρωποι το μεσημέρι, μήπως πάρουν ό,τι περίσσεψε και θα πεταχτεί, είτε λίγα απλά κομμάτια από φρούτα και λαχανικά που παράγονται στη χώρα μας.
Χρειάζεται, επομένως, μία εθνική πολιτική που να εξασφαλίσει τροφή για όλους, να προωθήσει ένα διαφορετικό διατροφικό μοντέλο, βασισμένο στα ποιοτικά εγχώρια προϊόντα, να προστατεύσει τους καταναλωτές από την επίθεση που δέχεται η υγεία τους από τα φθηνά μαζικά βιομηχανοποιημένα τρόφιμα χαμηλής διατροφικής αξίας, τα οποία, ειδικά εάν ολοκληρωθούν οι εμπορικές συμφωνίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης κυρίως με τις ΗΠΑ, θα κατακλύσουν ακόμα περισσότερο την ελληνική αγορά.
Το δεύτερο ζήτημα είναι ότι δεν μπορούν να υλοποιηθούν πολλά από αυτά που λέτε, είτε όσον αφορά τον έλεγχο των τροφίμων είτε και στο δεύτερο μέρος, διάφορες αρμοδιότητες που δίνετε στις περιφέρειες, με βάση την υποστελέχωση των υπηρεσιών και την κατάρρευση του δημόσιου τομέα και της κρατικής μηχανής, η οποία εντείνεται συνεχώς με συνταξιοδοτήσεις, με διαθεσιμότητες και απολύσεις, η οποία επιβαρύνεται από τα περιορισμένα μέσα που διαθέτουν οι υπάλληλοι, καθώς και περιορισμούς στις μετακινήσεις που υφίστανται. Αυτό αφορά, όπως είπα, και το θέμα των τροφίμων, αλλά και το θέμα άλλων προβλέψεων στο νομοσχέδιό σας.
Επίσης, το είπαμε και στην Επιτροπή, διάφορες αρμοδιότητες ανατίθενται στην περιφέρεια, όπου οι υπηρεσίες αυτές πρέπει να κάνουν ακόμη και αυτοψίες, όταν στελεχώνονται με μόνο δύο ή τρεις υπαλλήλους. Αυτά τα πράγματα δεν είναι δυνατόν να βγουν.
Επιπλέον όσον αφορά το δεύτερο μέρος, φέρατε ένα σχέδιο νόμου που στο δεύτερό του μέρος αποτελείται από πολλά ξεχωριστά κομμάτια, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι τροποποιήσεις παλαιότερων νόμων και τα οποία δεν συνθέτουν μία εικόνα, δεν συνθέτουν μία πολιτική. Είναι χαμηλών προσδοκιών, αποσπασματικότητας, μεγάλης προχειρότητας, κάτι το οποίο φαίνεται από τις πολλές αλλαγές που γίνονται ακόμη και σήμερα, παρότι αυτό το σχέδιο νόμου εδώ και ένα μήνα ήταν στα συρτάρια της Κυβέρνησης για να κατατεθεί.
Πολιτικά εναρμονίζετε μία αντίληψη που έχετε για μία αγοραία και εισπρακτική λογική για τις δημόσιες εκτάσεις, μία λογική απόσυρσης του δημοσίου και από την υποστήριξη της παραγωγής, λογική ιδιωτικοποίησης υπηρεσιών, επιβαρύνοντας τους παραγωγούς και τους κτηνοτρόφους.
Κωδικά έχει κάποιες μικροβελτιώσεις παλαιότερων διατάξεων, που οι περισσότερες όμως αφορούν τεχνικά ή διαδικαστικά ζητήματα. Έχει διατάξεις που νομιμοποιούν οριζόντια καταπατήσεις χιλιάδων ακινήτων και παραχωρούν ακόμη και δρόμους καταπατημένους. Αναφέρομαι στο άρθρο 37 και πολλά από τα ζητήματα σχετικά με αυτό ανέφερε και ο Βαγγέλης Αποστόλου στην Επιτροπή. Έχει διατάξεις αμφίβολης αποτελεσματικότητας και αναπαραγωγής αδιεξόδων. Αναφέρομαι και στη διαχείριση ακινήτων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και στο θέμα των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, διατάξεις που δεν θα λύσουν τα πολλά προβλήματα των κτηνοτρόφων. Φυσικά έχει και διατάξεις που ιδιωτικοποιούν υπηρεσίες.
Θα αναφερθώ σε αυτό το σημείο σε τρεις διατάξεις που έχουν κάποια θετικά πράγματα, που αποτελούν όμως σταγόνα στον ωκεανό απέναντι στα προβλήματα που εισηγητικά και αρχικά ανέφερα, τα οποία αντιμετωπίζει η ελληνική γεωργία.
Το πρώτο είναι οι αγορές παραγωγών. Πράγματι χρειάζεται να υποστηριχθούν οι αγορές παραγωγών. Όμως, φέρατε μία διάταξη για τις αγορές παραγωγών που έχει μία σημαντικότατη έλλειψη -σας την αναφέραμε πολλές φορές- που αφορά, πέρα από κάποιες παρατηρήσεις που κάναμε και φαίνεται ότι δεν ενσωματώθηκαν, ότι δεν διαβουλευτήκατε και δεν εντάξατε τους βιοκαλλιεργητές. Οι αγορές των βιοκαλλιεργητών εδώ και πολλά χρόνια λειτουργούν και είναι πράγματι ένα πρότυπο λειτουργίας αυτού του θεσμού που τώρα εσείς εισάγετε, για τις αγορές παραγωγών.
Γι’ αυτό καταθέτω και ένα υπόμνημα που έχουν στείλει. Το έχουν στείλει και σε εσάς, όμως το καταθέτω και εδώ γιατί έχει μία αξία.
Το δεύτερο έχει σχέση με τους λαχανόκηπους και τα εβδομήντα στρέμματα που παραχωρείτε σε δήμους.
Το τρίτο είναι οι διευκολύνσεις που αφορούν νεοεισερχόμενους στον αγροτικό χώρο.

Όμως και αυτές είναι περιοριστικές, με την έννοια ότι χωρίς επιστημονική υποστήριξη, χωρίς χαμηλότερα κόστη παραγωγής, χωρίς πολιτικές για βασικά προϊόντα, χωρίς βελτίωση των συνθηκών εμπορίας με δημοπρατήρια και άλλα, αμφιβάλλουμε κατά πόσο θα καταφέρουν αυτοί οι άνθρωποι που είναι τόσο χρήσιμοι και τους έχουμε τόσο ανάγκη πραγματικά να σταθούν.
Επίσης, κύριε Υπουργέ, αναφερθήκατε στην Επιτροπή στη σημαντική ρύθμιση σε σχέση με τα κτηνοτροφικά πάρκα και τις κτηνοτροφικές ζώνες. Πράγματι και κτηνοτροφικά πάρκα χρειάζονται και κτηνοτροφικές ζώνες. Όμως, έχει μεγάλη σημασία το πώς τα ορίζουμε. Στη ρύθμιση που φέρατε εσείς ακόμα και η έννοιά τους θα καθοριστεί με Υπουργική Απόφαση. Καταλαβαίνετε -όχι την προχειρότητα- αλλά το ότι δεν έχει προετοιμαστεί τίποτα σε σχέση με τα συγκεκριμένα όντως σημαντικά ζητήματα. Καταφέραμε το 2013 να έχουμε ορίσει αιολικά πάρκα, αλλά να μην έχουμε ορίσει και να ψάχνουμε πώς νοούνται, πώς ορίζονται τα κτηνοτροφικά πάρκα και οι κτηνοτροφικές ζώνες.
Θα σας καταθέσω μία Υπουργική Απόφαση του 2002 για την «ίδρυση κτηνοτροφικών πάρκων». Την καταθέτω, διότι, ενώ υπάρχουν αυτά τα ζητήματα στήριξης της κτηνοτροφίας εδώ και πολλά χρόνια, φτάσαμε το 2013 και ακόμα και σήμερα πανηγυρίζετε για το ότι εισάγατε μέσα μια διάταξη που λέει ότι στο μέλλον θα οριστεί με Κοινή Υπουργική Απόφαση η έννοια, η λειτουργία και όλες οι λεπτομέρειες για τα κτηνοτροφικά πάρκα και τις κτηνοτροφικές ζώνες. Το καταθέτω, αν δεν το έχετε υπόψη σας, να το δείτε και αυτό.
Επίσης, σας καταθέτω ένα υπόμνημα της «Ανοικτής πόλης», που αφορά ένα ομόφωνο ψήφισμα το Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων και αφορά τα δημοτικά καταφύγια αδέσποτων ζώων, όπου ζητάει το Δημοτικό Συμβούλιο να επιτρέπεται η ομαδική φιλοξενία τους -βάζει κάποιους όρους- και εφόσον κρίνεται από ειδικό ότι δεν επηρεάζεται η ευζωία των φιλοξενούμενων σκύλων. Είναι μια διάταξη που νομίζω ότι μπορείτε να υιοθετήσετε, γιατί είναι ομόφωνη –σας ξαναλέω- από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων.
Τέλος, έρχομαι σε δυο ζητήματα που αφορούν τις νομοτεχνικές βελτιώσεις που κάνατε. Κύριε Υπουργέ, σχετικά με το άρθρο 46 παράγραφο 9, η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά τη νομιμοποίηση χρήσης ζώων σε ζωολογικούς κήπους όπου διεξάγονται παραστάσεις και προγράμματα ευαισθητοποίησης με εκπαιδευτικό και θεραπευτικό σκοπό.
Τι αλλάξατε; Προσθέσατε το «θεραπευτικό σκοπό». Όμως, κύριε Υπουργέ, η αιτιολογική έκθεση καταμαρτυρά ότι δεν είναι ο θεραπευτικός σκοπός η πρόθεσή σας. Πουθενά στην αιτιολογική δεν αναφέρεται ο θεραπευτικός σκοπός. Με αυτή την έννοια, είναι μια φωτογραφική διάταξη για να νομιμοποιήσει τη φυλάκιση άγριων ζώων, ώστε κάποιοι πολλοί συγκεκριμένοι να κερδοσκοπήσουν από αυτήν την ιστορία.
Και όχι μόνο αυτό, αλλά θεωρείται κιόλας ότι μπορεί να είναι εκπαιδευτικό πρόγραμμα το να πάνε να δουν τα παιδιά παραστάσεις με δελφίνια σε κλουβιά. Αποσύρετε τη διάταξη αυτή.
Το δεύτερο αφορά την εμπορία φαρμάκου. Το έφερε έτσι η ζωή που ένας πανεπιστημιακός και γεωτεχνικός να καταργεί ουσιαστικά τον γεωτεχνικό, να τον θεωρεί μη απαραίτητο από τα καταστήματα εμπορίας γεωργικών φαρμάκων. Μιλάτε για ποιοτική γεωργία και βγάζετε τους επιστήμονες από τα καταστήματα.
Δεν έχω το χρόνο να αναφερθώ στην Κοινοτική Οδηγία, που θα άξιζε να δούμε πώς θα καταρτιστεί κάποιος σε αυτά που ορίζει το Παράρτημα 1. Όμως, συνεχίζω με την κατάθεση του Προεδρικού Διατάγματος που εκδόθηκε στις 18 Νοεμβρίου 2013, με τίτλο «όροι και προϋποθέσεις για την αναγγελία έναρξης άσκησης εμπορίας και λειτουργίας καταστημάτων», το οποίο εκδόθηκε πριν λίγους μήνες και το οποίο τι λέει στο άρθρο 6;
Αναφέρει: «Για την υποβολή αναγγελίας έναρξης λιανικής εμπορίας φαρμάκων τα νομικά πρόσωπα πρέπει να απασχολούν με εμπορική ή μετοχική -σε ποσοστό συμμετοχής στο κεφάλαιο τουλάχιστον 20%- ή υπαλληλική σχέση με συνεχή και αυτοπρόσωπη παρουσία στο κατάστημα εμπορίας φαρμάκων, πρόσωπο που θα κατέχει τα προσόντα και τις προϋποθέσεις που ορίζονται αλλού, που είναι γεωτεχνικός».
Μέσα σε λίγους μήνες το αίρετε αυτό. Το κάνετε μερικής απασχόλησης για όλες τις επιχειρήσεις εμπορίας της Ελλάδας, αφού και οι μικρές και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις που αναφέρεστε είναι κάτω από πενήντα άτομα, που είναι όλες οι επιχειρήσεις εμπορίας στη χώρα μας. Το καταθέτω και αυτό στα Πρακτικά.
Συνεχίζω, λέγοντας σε αυτό το θέμα πάλι το εξής: Πείτε μου λίγο: Πώς θα επιλέξει ο υπάλληλος-πωλητής χωρίς τον επιστήμονα το εμπορικό σκεύασμα; Με ποια κριτήρια και γνώση αποτελεσματικότητας; Πώς θα επιλέξει ο υπάλληλος-πωλητής ποιο λίπασμα θα χρησιμοποιηθεί; Πώς θα επιλέξει ο υπάλληλος-πωλητής σε έναν ερασιτέχνη που έχει φυτέψει δεκαπέντε ρίζες ντομάτα τι θα δώσει για ασθένειές της;
Κύριε Υπουργέ, για ό,τι συμβεί με αυτή την επικίνδυνη διάταξη υπεύθυνος δεν θα είναι ο μερικής απασχόλησης αρμόδιος επιστήμονας. Υπεύθυνη θα είναι η πολιτική ηγεσία που έφερε αυτή τη διάταξη στη Βουλή και όσοι την ψηφίσουν.
Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε, με ένα μόνο ζήτημα, την τροπολογία 46 στις νομοτεχνικές βελτιώσεις που μας φέρατε. Αναφέρεται στην υποπαράγραφο β΄ της παραγράφου 7 το εξής: «Με κοινή απόφαση των Υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ορίζονται οι περιπτώσεις για τις οποίες τυχόν διαφοροποίηση της θέσης των μονάδων υδατοκαλλιέργειας σε σχέση με τις συντεταγμένες των ορίων της μισθωμένης υδάτινης έκτασης θεωρείται απλή μετατόπιση χωρίς να αποτελεί παράβαση η διαδικασία ταυτοποίησής του και κάθε σχετικό θέμα».
Κύριε Υπουργέ, πρώτον, εάν δηλαδή μία μονάδα υδατοκαλλιέργειας έχει μετατοπιστεί -δεν ορίζεται πόσο, δεν υπάρχει κανένα κριτήριο- σε σημείο που λόγω των θαλάσσιων ρευμάτων προκαλεί ρύπανση σε ένα ευαίσθητο οικοσύστημα είτε σε μια τουριστική περιοχή που βρίσκεται απέναντι, αυτό έτσι φωτογραφικά θα νομιμοποιηθεί;
Δεύτερον, εξηγήστε μας γιατί δεν περιμένετε να φέρετε τη διάταξη αυτή μαζί με το σχέδιο νόμου που μας είπατε ότι θα έρθει για τις υδατοκαλλιέργειες και μας τη φέρνετε ως νομοτεχνική βελτίωση στο νομοσχέδιο αυτό.
Κλείνω, κύριε Πρόεδρε, λέγοντας ότι καταψηφίζουμε το νομοσχέδιο και υπερψηφίζουμε τον αγώνα για μια Ελλάδα πραγματικά της παραγωγής και της δημιουργίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της δημοκρατίας. Με πίστη στις δυνάμεις μας, αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού αυτής της χώρας και των παραγωγικών της δυνατοτήτων, με βαθιές ανατροπές και τομές, με ενότητα και πλήρη ενεργοποίηση του λαού μας μπορούμε πραγματικά να ελπίζουμε σε κάτι καλύτερο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.