Blogger Widgets

Δεν ήταν μονόδρομος η ταπείνωση και το 3ο μνημόνιο Δεν είμαστε ό,τι δηλώνουμε, αλλά ό,τι κάνουμε και ό,τι ψηφίζουμε (βίντεο) Δ. Κοδέλας: “Χρειαζόμαστε ένα κίνημα για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας” Συνέντευξη στο ΚΟΚΚΙΝΟ 105,5 Ζητώ συγγνώμη από τον ελληνικό λαό>

Τρίτη, 11 Σεπτεμβρίου 2012

Κατάργηση των ΔΟΥ Άργους και Κρανιδίου;

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Οικονομικών

ΘΕΜΑ: 
Σχετικά με την κατάργηση των Δ.Ο.Υ. Άργους και Κρανιδίου.

Σύμφωνα με σχέδιο υπουργικής απόφασης, που συνέταξε το Υπουργείο Οικονομικών, προβλέπεται, από 01/09/2012, η σταδιακή αναστολή λειτουργίας ορισμένων Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.), όλης της χώρας.
Μεταξύ αυτών, των οποίων αναστέλλεται η λειτουργία από 01/11/2012, είναι και οι Δ.Ο.Υ. Άργους, Κρανιδίου (Ν. Αργολίδας), των οποίων οι αρμοδιότητες περιέρχονται στη Δ.Ο.Υ. Ναυπλίου, και οι Δ.Ο.Υ. Ξυλοκάστρου (ΞυλοκάστρουΔερβενίου), Κιάτου (Ν. Κορινθίας), των οποίων οι αρμοδιότητες περιέρχονται στη Δ.Ο.Υ. Κορίνθου.
Στο ίδιο σχέδιο προβλέπεται ότι οι οργανικές θέσεις των Δ.Ο.Υ., των οποίων αναστέλλεται η λειτουργία, περιέρχονται στις Δ.Ο.Υ. υποδοχής, προσαυξάνοντας αντίστοιχα τις οργανικές θέσεις αυτών.
Δεδομένου ότι, όπως αναφέρεται και στην από 27/07/2012 σχετική ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. του συλλόγου εργαζομένων στις Δ.Ο.Υ. Ν. ΑργολίδαςΚορινθίας:
1) Θα προκύψουν σοβαρά προβλήματα σχετικά με την εξυπηρέτηση των πολιτών, οι οποίοι προκειμένου να διεκπεραιώσουν τις υποθέσεις τους θα πρέπει να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις με σημαντικό οικονομικό κόστος (χρόνος και χρήματα), καθόσον για πλείστες εργασίες δεν προβλέπεται εναλλακτικός τρόπος εξυπηρέτησης, χωρίς τη φυσική παρουσία των φορολογουμένων.
2) Οι πολίτες θα είναι αναγκασμένοι να καταφεύγουν σε ιδιωτικά γραφεία, ακόμα και αν προβλέπεται η πρόσβαση μέσω της ηλεκτρονικής τεχνολογίας, εφόσον η πλειοψηφία δεν είναι εξοικειωμένη με τη χρήση της ηλεκτρονικής τεχνολογίας
3) Προκύπτουν σοβαρά θέματα σχετικά με τη στέγαση των Δ.Ο.Υ. υποδοχής, επειδή τα κτίρια που στεγάζονται τώρα, μόλις επαρκούν για τους ήδη υπηρετούντες, και από το σχέδιο του ΥΠΟΙΚ δεν γίνεται κάποια αναφορά για τη μετεγκατάσταση ή επέκταση των υπαρχόντων, ώστε οι νέες Δ.Ο.Υ. να στεγαστούν σε σύγχρονα και επαρκή κτίρια, ικανά να στεγάσουν διπλάσιο αριθμό υπαλλήλων. Εκτός και αν ανομολόγητο σχέδιο του υπουργείου είναι μέσα από τις διαδικασίες της «εργασιακής εφεδρείας» και της απόλυσης 150.000 δημοσίων υπαλλήλων, που αποτελούν μνημονιακή επιταγή, οι υπάλληλοι να περιοριστούν στο μισό.
4) Οι εργαζόμενοι που αναγκαστικά θα κληθούν να υπηρετήσουν στις Δ.Ο.Υ. υποδοχής, θα επιβαρύνονται με σημαντικό κόστος μετακίνησης και ιδιαίτερα αυτοί που θα διανύουν μεγάλες αποστάσεις (π.χ. Κρανίδι).
5) Από το σχέδιο απόφασης δεν προβλέπονται κάποιες αλλαγές στην οργάνωση και λειτουργία των νέων Δ.Ο.Υ., ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη του μηχανογραφικού συστήματος εξυπηρέτησης και διασταύρωσης, ούτε καθορίζεται ο χαρακτήρας τους ως κυρίως ελεγκτικών υπηρεσιών. Συνεπώς η σπουδή για κατάργηση των Δ.Ο.Υ., χωρίς να δημιουργηθούν οι απαραίτητες προϋποθέσεις, οφείλεται στις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η κυβέρνηση με το «μνημόνιο για κατάργηση διακοσίων (200) Δ.Ο.Υ. μέχρι 31/12/2012.
6) Η κατάργηση της Δ.Ο.Υ. Κρανιδίου, η οποία καλύπτει την περιοχή της Ερμιονίδας και παρουσιάζει τεράστιο φορολογικό ενδιαφέρον, επειδή συγκεντρώνει μεγάλο αριθμό (200 περίπου) εξωχώριων εταιρειών και επιχειρήσεις τουριστικού ενδιαφέροντος, μεγάλα ξενοδοχεία κλπ, θα οξύνει τα σοβαρά προβλήματα στη βεβαίωση και είσπραξη των φόρων, θα εντείνει τη φοροδιαφυγή.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ
  1. Πώς σκέφτεται να αντιμετωπίσει τα προβλήματα μετακίνησης των πολιτών, ιδιαίτερα από τις πιο μακρινές περιοχές;
  2. Με ποιό θεσμικό τρόπο θα αντιμετωπιστεί η ανάγκη της δωρεάν παροχής υπηρεσιών της Πολιτείας προς τους πολίτες, όταν θα υποχρεώνονται από τα πράγματα να προσφεύγουν σε ιδιώτες, καταβάλλοντας σημαντικές σε κάποιες περιπτώσεις αμοιβές, στις οποίες θα αδυνατούν πλέον να ανταπεξέλθουν, προκειμένου να εξυπηρετηθούν;
  3. Πως προβλέπεται να αντιμετωπιστεί το κτιριακό πρόβλημα των Δ.Ο.Υ. υποδοχής και ιδιαίτερα της Δ.Ο.Υ. Ναυπλίου;
  4. Με τη διαδικασία της κατάργησης, αναστολής λειτουργίας και συγχώνευσης των Δ.Ο.Υ. θα καταργηθούν οργανικές θέσεις; Θα γίνουν απολύσεις; Θα τεθούν εργαζόμενοι σε «εργασιακή εφεδρεία»;
  5. Πώς σκοπεύει να αντιμετωπίσει το κόστος μετακίνησης των εργαζομένων, ειδικά για αυτούς που θα διανύουν μεγάλες αποστάσεις, δεδομένου ότι ήδη έχουν υποστεί σοβαρές περικοπές στις αποδοχές τους;
  6. Έχει σχεδιάσει αλλαγές και ποιές είναι αυτές στην οργάνωση, λειτουργία, υλικοτεχνική υποδομή, μηχανοργάνωση, φορολογικό σύστημα, εσωτερική διάρθρωση των Δ.Ο.Υ. υποδοχής, ώστε εφόσον προχωρήσει η κατάργηση των περιφερειακών Δ.Ο.Υ. να εξυπηρετούνται καλύτερα οι πολίτες και οι υπηρεσίες να είναι αποδοτικότερες στο έργο που καλούνται να επιτελέσουν, σχετικά με τη βεβαίωση και είσπραξη των φόρων, την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής;
  7. Πόσο εξυπηρετεί το στόχο της Πολιτείας για σύλληψη της φοροδιαφυγής η κατάργηση της Δ.Ο.Υ. Κρανιδίου, στην αρμοδιότητα της οποίας συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός εξωχώριων εταιρειών και τουριστικών επιχειρήσεων;
  8. Ύστερα από τα παραπάνω, προτίθεστε να επανεξετάσετε την κατάργηση των ΔΟΥ Άργους και Κρανιδίου του Νομού Αργολίδας;




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.