Blogger Widgets

Δεν ήταν μονόδρομος η ταπείνωση και το 3ο μνημόνιο Δεν είμαστε ό,τι δηλώνουμε, αλλά ό,τι κάνουμε και ό,τι ψηφίζουμε (βίντεο) Δ. Κοδέλας: “Χρειαζόμαστε ένα κίνημα για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας” Συνέντευξη στο ΚΟΚΚΙΝΟ 105,5 Ζητώ συγγνώμη από τον ελληνικό λαό>

Τετάρτη, 28 Αυγούστου 2013

Επικίνδυνη η κυβερνητική αδιαφορία για το ΕΚΑΒ Αργολίδας


Το ζήτημα της υποβάθμισης του ΕΚΑΒ Αργολίδας θέτουν με νέα ερώτηση προς τον υπουργό Υγείας ο βουλευτής Αργολίδας του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ Δημήτρης Κοδέλας και Αρκαδίας Κώστας Ζαχαριάς αφού αντίστοιχη ερώτηση που κατατέθηκε πριν δέκα μήνες έμεινε αναπάντητη! Στην ερώτηση περιγράφεται η απαξίωση του ΕΚΑΒ όπου πλέοντις μισές μέρες του μήνα παρέχει μόνο ένα πλήρωμα σε ετοιμότηταμε αποτέλεσμα ναενέχει μεγάλος κίνδυνος να μείνουν άνθρωποι αβοήθητοικαι να κινδυνέψουν ανθρώπινες ζωές. Ειδική αναφορά γίνεται στην Ερμιονίδα όπου ερωτάται το υπουργείο αν εξετάζει το ενδεχόμενο δημιουργίας σταθμού ΕΚΑΒ.



Ακολουθεί το πλήρες κείμενο:




ΘΕΜΑ: Επικίνδυνη η κυβερνητική αδιαφορία για το ΕΚΑΒ Αργολίδας



Κύριε υπουργέ,

τις τελευταίες μέρες έλαβαν χώρα στην Αργολίδα περιστατικά που είτε οριακά (σχεδόν από τύχη) καλύφθηκαν είτε υπηρξαν μεγάλες καθυστερήσεις, ίσως και μοιραίες (επείγον περιστατικό στο Κρανίδι Ερμιονίδας δεν μπόρεσε να αντιμετωπιστεί άμεσα αφού το μοναδικό ασθενοφόρο του Κ.Υ. Κρανιδίου έκανε ήδη άλλη διακομιδή), στην αντιμετώπισή τους.

Σε ερώτηση που είχαμε καταθέσει στις 30/10/2012 με θέμα:Επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία η υποβάθμιση του ΕΚΑΒ Αργολίδαςδε λάβαμε καμία απάντηση ούτε υπήρξαν κάποια μέτρα βελτίωσης της κατάστασης. Την ίδια στιγμή μαθαίνουμε για ίδρυση νέων σταθμών του ΕΚΑΒ ύστερα από πρωθυπουργική παρέμβαση (!) σε περιοχές της επιλογής του! Αναγκαζόμαστε να επανακαταθέσουμε επικαιροποιημένη την ερώτηση και αναμένουμε την άμεση λήψη μέτρων αφού η αδιαφορία ή η μνημονιακή προσήλωση σε περικοπές μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τις ζωές συμπολιτών μας:

Η εικόνα της κατάρρευσης επεκτείνεται και στον κρίσιμο τομέα της υπηρεσίας του ΕΚΑΒ. Η υποδειγματική λειτουργία του ΕΚΑΒ είναι στοιχειώδες δικαίωμα για κάθε πολίτη αυτού του νομού αφού είναι ευρέως γνωστό ότι η πρώτη βοήθεια αποτελεί θεμέλιο για οποιοδήποτε σοβαρό σύστημα υγείας.

Στην Αργολίδα, ωστόσο, το ΕΚΑΒ λειτουργεί με ύστατο στήριγμα το φιλότιμο των πληρωμάτων. Σε ένα νομό με περισσότερους από 100 χιλιάδες κατοίκους και με πολυπληθή τουρισμό καθ'όλη τη διάρκεια του χρόνου το ΕΚΑΒ παρείχε δύο (2), μόλις, πληρώματα ασθενοφόρων σε ετοιμότητα, ενώ πλέον τις μισές μέρες του μήνα λειτουργεί -λόγω συνταξιοδοτήσεων- με μόνο ένα (1) πλήρωμα σε ετοιμότητα. Την ίδια στιγμή, η συνεχής υποβάθμιση των δύο νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας του νομού, καθιστά ζωτική τη διακομιδή πολλών ασθενών στην πρωτεύουσα. Καθημερινά μπορεί να γίνουν μέχρι και 3 δρομολόγια προς Αθήνα και σε σύνολο τουλάχιστον 600 το χρόνο!

Επιπρόσθετα, οι αντίστοιχες ελλείψεις σε οδηγούς που έχουν τα νοσοκομεία και τα κέντρα υγείας προκαλούν μεγάλο φόρτο μεταφορών στο ΕΚΑΒ διότι πολλές διακομιδές από νοσοκομείο σε νοσοκομείο ή από νοσοκομείο σε οικία γίνονται καταχρηστικά από το ΕΚΑΒ. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ότι, στηνκαλύτερηπερίπτωση, με 1 ασθενοφόρο σε διακομιδή και 1 σε επαγρύπνηση ενέχει μεγάλος κίνδυνος να μείνουν άνθρωποι αβοήθητοι την ώρα που αρκετά ασθενοφόρα παραμένουν ακίνητα.

Σε όλα αυτά πρέπει όμως να προστεθεί και η οικονομική εξόντωση του πληρώματος του ΕΚΑΒ, με τις αλλεπάλληλες μειώσεις μισθών που φτάνουν σωρευτικά στο 30%, τη μη πληρωμή για 14 μήνες των εκτός έδρας αμοιβών. Επιπλέον, η απαξίωση του ΕΚΑΒ είναι εμφανής μέχρι και στις εγκαταστάσεις που στεγάζεται το προσωπικό αφού δεν καλύπτει στοιχειωδώς τις συνθήκες υγιεινής και εργασίας.



Ερωτάται ο Υπουργός:

  1. 1. Προτίθεται το υπουργείο να ενισχύσει το ΕΚΑΒ Αργολίδας με προσωπικό προκειμένου να αυξηθεί η επιχειρησιακή δύναμη του ΕΚΑΒ στα 3 πληρώματα;
  2. 2. Προτίθεται το υπουργείο να καλύψει τα κενά των νοσοκομείων και των κέντρων υγείας σε θέσεις οδηγών προκειμένου να αποσυμφορήσει το φόρτο μεταφορών του ΕΚΑΒ;
  3. 3. Πώς προτίθεται το υπουργείο να καλύψει ιδιαίτερα τις ανάγκες της Ερμιονίδας δεδομένου ότι πρόκειται για μια περιοχή με είκοσι χιλιάδες πληθυσμό και δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο, με γνωστή την απόσταση και το κακό οδικό δίκτυο από την πρωτεύουσα του νομού, που συχνά καλείται να συνδράμει και την περιοχή της Τροιζηνίας; Λόγω των παραπάνω, εξετάζει το υπουργείο το ενδεχόμενο δημιουργίας σταθμού ΕΚΑΒ στην περιοχή της Ερμιονίδας;
  4. 4. Προτίθεται το υπουργείο να τακτοποιήσει άμεσα τις οικονομικές οφειλές απέναντι στους εργαζόμενους στο ΕΚΑΒ;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.