Blogger Widgets

Δεν ήταν μονόδρομος η ταπείνωση και το 3ο μνημόνιο Δεν είμαστε ό,τι δηλώνουμε, αλλά ό,τι κάνουμε και ό,τι ψηφίζουμε (βίντεο) Δ. Κοδέλας: “Χρειαζόμαστε ένα κίνημα για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας” Συνέντευξη στο ΚΟΚΚΙΝΟ 105,5 Ζητώ συγγνώμη από τον ελληνικό λαό>

Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου 2014

Υποβάθμιση Υπολιμεναρχείων Πορτοχελίου και Ερμιόνης - Κατάργηση Λιμενικών Σταθμών Κοιλάδας και Τολού Αργολίδας

Ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής Αργολίδας, Δημήτρης Κοδέλας, προς τον υπ. Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτη σχετικά με τη σχεδιαζόμενη υποβάθμιση των Υπολιμεναρχείων Πορτοχελίου και Ερμιόνης και την κατάργηση των Λιμενικών Σταθμών Κοιλάδας και Τολού Αργολίδας. Στην ερώτηση τίθενται ζητήματα ασφάλειας, αστυνόμευσης, καθώς και άλλες συνέπειες που θα έχει η σχεδιαζόμενη συρρίκνωση των λιμενικών υπηρεσιών στην Αργολίδα.
Αναλυτικά η ερώτηση:

ΕΡΩΤΗΣΗ 

Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου

Θέμα: "Υποβάθμιση Υπολιμεναρχείων Πορτοχελίου και Ερμιόνης - Κατάργηση Λιμενικών Σταθμών Κοιλάδας και Τολού Αργολίδας”

Σε προηγούμενες ερωτήσεις για το θέμα της υποβάθμισης των υπολιμεναρχείων και κατάργησης λιμενικών σταθμών σε όλη τη χώρα αλλά και του νομού Αργολίδας, απάντησε το υπουργείο ότι στα κριτήρια με τα οποία θα γίνει η αναδιάρθρωση περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα εξής: το αντικείμενο εργασίας, η εξυπηρέτηση των συναλλασσόμενων, η εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, ο αριθμός προσεγγίσεων πλοίων, στατιστικά στοιχεία δραστηριότητας των λιμενικών αρχών, αυξημένη παραβατικότητα, πληθυσμιακοί δείκτες κλπ.
Είναι προφανές ότι αυτά τα κριτήρια που τέθηκαν δεν αποτελούν παρά προκάλυμμα για την εφαρμογή των μνημονιακών δεσμεύσεων αφού αν πράγματι λαμβάνονταν υπόψη θα έπρεπε να παραμείνουν τόσο τα Υπολιμεναρχεία Ερμιονίδας και Ερμιόνης όπως και οι Λιμενικοί Σταθμοί Κοιλάδας και Τολού.
Η τυφλή προσπάθεια ικανοποίησης των απαιτήσεων των δανειστών οδηγούν σε αποφάσεις που δείχνουν αδιαφορία για το έργο που επιτελείται στους συγκεκριμένους σταθμούς αλλά και τη συμβολή τους στην ασφάλεια και στην πρόληψη του εγκλήματος αφού βρίσκονται εκτός των άλλων και σε κομβικά σημεία για την καταπολέμηση της λαθρεμπορίας.
Από την άλλη με την κατάργηση των σταθμών αυτών δεν επιτυγχάνεται κανένα δημοσιονομικό όφελος αφού ακόμη και αν εξοικονομηθούν οικονομικοί πόροι από την μη καταβολή μισθωμάτων, (παρόλο που οι εγκαταστάσεις της έδρας του Λιμεναρχείου δεν επαρκούν ούτε και τώρα να καλύψουν τις ανάγκες και άρα θα απαιτηθεί να μισθωθούν και άλλα κτίρια στην έδρα), θα εξανεμιστούν στη συνέχεια λόγω των αυξημένων αναγκών σε καύσιμα και φθορά οχημάτων και σκαφών. Άλλωστε παρόλο που δεν το οφείλουν, οι Δήμοι είναι πρόθυμοι να αναλάβουν τη στέγαση των καταργούμενων σταθμών.
Σε σχετικό υπόμνημα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ερμιονίδας (Δ.Λ.Τ.Ε.) επισημαίνονται αναλυτικότερα οι συνέπειες που πρέπει να ληφθούν υπόψη:
  1. Απίστευτη ταλαιπωρία των εξυπηρετούμενων αφού το Λιμεναρχείο Ναυπλίου απέχει ως και 100 km από την Ερμιονίδα.
  2. Πρόβλημα με την ασφάλεια όσων κινούνται στη θαλάσσια χερσαία και εξομοιούμενη ζώνη λιμένα των τριών λιμανιών λόγο του μεγάλου όγκου κατοίκων και επισκεπτών.
  3. Υποβάθμιση της αστυνόμευσης σε μια περιοχή με μεγάλη παραβατικότητα στη διακίνηση λαθραίων προϊόντων, αλλά και παραβάσεων της νομοθεσίας περί αιγιαλού, ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων κ.λπ.
  4. Πρόβλημα στην τήρηση της χωροθέτησης και τακτοποίησης των τύπων σκαφών που ελλιμενίζονται.
  5. Σοβαρά προβλήματα στα πολλά σκάφη παράκτιας και μέσης αλιείας που εξυπηρετούνται σήμερα από τα εν λόγω λιμάνια που έχουν χαρακτηρισθεί ως λιμάνια εκφόρτωσης αλιευμάτων. Ο Λ.Σ. Κοιλάδας είναι επιφορτισμένος με την έκδοση πλήθους πράξεων που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση αυτών των σκαφών. Η κατάργηση του θέτει τον αλιευτικό κλάδο σε αφανισμό.
  6. Μεγάλη μείωση των εσόδων του Λ.Τ. αφού όπως γνωρίζετε δεν θα μπορούν να εισπραχθούν τέλη από τα ελλιμενιζόμενα σκάφη.
  7. Απαξιώνονται από τώρα οι προγραμματιζόμενες νέες χρήσεις του καταφυγίου τουριστικών σκαφών στο Πόρτο χέλι και της Μαρίνας στην Ερμιόνη.
  8. Θα προκύψουν προβλήματα στη λειτουργία των μεγάλων ναυπηγείων που πραγματοποιούν πάνω από 500 καθελκύσεις και ανελκύσεις σκαφών ετησίως.
  9. Αγνοείται τελείως το γεγονός ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για τη λειτουργία υδατοδρομίων στα λιμάνια της περιοχής μας.
  10. Ο Δήμος εμφανίζεται πρόθυμος ακόμη και να παραχωρήσει χώρο για τη στέγαση του Λ.Σ. Κοιλάδας στο κοινοτικό κατάστημα και το Δ.Λ.Τ.Ε. δεσμεύεται να τοποθετήσει φυλάκιο στη ζώνη λιμένα.
Σε αυτά πρέπει να προστεθεί και το ειδικό πρόβλημα της παραβίασης των διατάξεων περί αιγιαλού στην Ερμιονίδα που έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις με παράνομες κατασκευές, καταπατήσεις δρόμων κ.ά. ζητήματα που απασχολούν τις λιμενικές αρχές, οι οποίες για να τα αντιμετωπίσουν επαρκώς χρειάζονται ενίσχυση παρά υποβάθμιση.

Για τους παραπάνω λόγους, ερωτάται ο κ. Υπουργός
  1. Έχει γνώση το υπουργείο σας όλων των παραπάνω;
  2. Ποιο είναι τελικά το δημοσιονομικό όφελος από την υποβάθμιση των Λιμενικών Υπηρεσιών στην Αργολίδα;
  3. Σκοπεύει να αλλάξει το σχεδιασμό για τους λιμένες της Αργολίδας;

Ο ερωτών βουλευτής
Δημήτριος Κοδέλας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.